Uuring: kui palju kulutatakse jõulukinkidele?

reede detsember 7, 2018

Pühade hooaja üks kahtlemata suurimaid stressiallikaid on kõigile olulistele inimestele täpselt õige jõulukingi leidmine. TF Bank küsitles rohkem kui tuhandet erineva vanuse, rahvuse, elukoha ja sissetulekuga inimest uurimaks kui palju keskmiselt investeeritakse jõulukinkidesse.


Suurim osa vastajatest (19%) ütles, et kulutavad kinkidele keskmiselt 51-100 eurot, kuid eriti palju vähem ei olnud vastajaid (18%), kes väitsid, et kinkide kulukus jääb vahemikku 151-300 eurot. 101-150 euro vahemikku jääb 16% vastajate kinkide kogumaksumus. Võrdselt vähe (7%) oli neid, kes kulutavad kas kuni 25€ või 301-500€.


Kes siis kulutab rohkem, kas mehed või naised?

Igivanale küsimusele kahjuks lihtsat vastust ei tulnudki. Üldiselt otsustavad nii mehed kui naised soetada jõulukinke võrdsete summade eest. Suurim erinevus tuli esile keskmise kulukusega 51-100 eurot vastuse variandis, kuhu markeeris ennast 23% meestest, aga ainult 16% naistest. Ja kui keskmiselt 101-150 eurot kulutavad kinkide peale 19% naisi, siis sama teevad 14% meestest. Üle 500 euro eest soetavad kinke vaid 3% meestest ja 4% naistest.

Vanus ei mängi rolli

Vanusegrupiti ei esinenud eriti silmapaistvaid lahknevusi. Enim levinum oli 51-100 eurone keskmine kulukus, mille poolt hääletas 23% 18-25 aastastest, 20% 36-45 aastastest, 22% 46-55 aastastest ja 17% nii 26-35 kui ka 56-64 aastastest. Suurejoonelisi kulutajaid ehk neid, kes panevad jõulukinkide jaoks kõrvale 301-500€ oli võrdselt pea igas vanusegrupis (8%). Ainsad, kes pole nõus nii palju kinkidele kulutama olid kõige nooremad ja kõige vanemad.

Andunuid kinkidesse investeerijaid leidub üle terve Eesti

Ida-eestlased on erilised, sest ainult 3% neist kulutavad kinkidele kuni 25 eurot ja lausa 26% 51-100 eurot. Samas on nad kõige tagasihoidlikumad (3%), kui asi puudutab kinkide tegemist väärtuses 301-500 eurot. Lääne-Eesti kodanikest 21% on nõus kinkidesse investeerima 151-300 ja lausa 11% pere ja sõpru üllatama 301-500 euro eest. Põhja-eestlased ja lõuna-eestlased on kulutamisharjumustelt väga sarnased ja enamus vastajatest üritab kinke ostes jääda alla 300 eurosesse eelarvesse. Konkreetseim erinevus tuli esile suurte kulutajate vahel: 16% põhjas elavatest vastanutest on nõus käima välja 301-500 eurot, sama on nõus tegema aga 11% lõuna-eestlastest.

Rahakoti paksus on oluline tegur?

Ei tulnud üllatusena, et suurema sissetulekuga inimesed on üldiselt ka nõus kinkidele rohkem kulutama. Kui kuni 800-eurose sissetulekuga vastanutest on keskmiselt 4% nõus jõulukinkide jaoks välja käima 301-500 eurot, siis loomulikult paistavad silma need, kes teenivad üle 800€ kuus, sest sama summa investeerib kinkidesse keskmiselt 9% vastanutest..
Anomaaliaks esinesid need, kelle sissetulek kuus on vahemikus 651-800€, sest 11% nendest kulutavad kinkidele vaid kuni 25 eurot. Võrdluseks võib öelda, et kuni 500 eurose palgaga inimestest investeerib kinkidesse sama summa 9%.

 

10.–22.05.2018 küsitles Inspired Universal McCanni analüütikaüksus 18-84 vanuseid internetikasutajaid Eestis. Uuringus osales 1002 inimest. Küsitluse valim on esinduslik erinevate sotsiaaldemograafiliste näitajate lõikes. Uuringu tellijaks oli TF Bank.

1987 aastal Rootsis registreeritud TF Bank on Stockholmi börsil noteeritud pank. TF Bank on täna kiiresti kasvav, samas riskiteadlik ja stabiilse kapitaliga Põhja-Euroopa pank. Meil on luba tegutseda Eestis, Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Saksamaal, Austrias, Poolas, Leedus ja Lätis. Vaata lisa www.tfbank.ee.

 

Loe ka:
Tagasi teemade juurde